Sunday, January 29, 2006

geloven in iemand is ook loslaten van personen...

Hoe moeilijk is het iets achter te laten wat vertrouwd is maar hoe mooi zou het kunnen zijn die verzekerde toekomst te kunnen waarborgen door de juiste persoon op de juiste tijd op de juiste plaats te treffen in je leven.

Vaak beseffen we niet half waarom mensen bij elkaar in het leven toegevoegd worden om een les verder te komen want daar gaat het toch eigenlijk om een level hogerop te komen in je leven en te genieten van elk moment wat aangeboden word in ons leven.
Vaak word niet half gewaardeerd dat mensen juist maar zeer kort in je leven stappen en kom je later pas tot die conclusie wat deze mensen eigenlijk in je losgemaakt hebben, ook ik leer hier nog elke dag van en ben gekomen op het level waar " ze " me wilden hebben ik ga nu rechtstreeks op mijn " doole" af maar besef dat zonder een maatje in je leven alles veel minder mooi is omdat je het niet kan delen....
Ook de afgelopen tijd heb ik wederom erg mooie lieve mensen mogen toe laten in mijn leven om ook hen weer even een level hogerop te gaan zetten, antwoorden te geven die ze nodig hebben tot die juiste conclusie te komen waar leven eigenlijk voor bedoeld is want ja als we geven krijgen we en ja als we delen dan word er ook gedeeld zonder dat we dat vaak zelf beseffen.
De spirit van south africa is niet uit te leggen die moet je voelen en ervaren anders is het niet over te brengen want het zielscontact wat moeder natuur daar met je maakt is ongetwijfeld mooi en intens niet alleen voor mij een van de mooiste momenten geweest die ik ik mijn turbulente leven heb mogen meemaken.
Ik ben mijn leven gaan veranderen en heb gezien dat het om genieten gaat van elk moment in ons leven ongeacht welke persoon er in onze omgeving is of verblijft.
de eendagsvlieg is hier een van de mooiste voorbeelden van, hij vliegt onbekommert rond over moeder aarde genietend van al wat mooi is en eetbaar is , eet wat zoets en drinkt wat tot dat ook zijn leventje bruut verstoord werd, maar een ding kon hem nooit afgenomen worden dat genieten van elke seconde van leven, elke seconde dat zonlicht op te vangen waardoor wij nu juist zo inelkaar zijn gaan zitten.
Ook ik ben niet bang om mensen weer uit mijn leven te verwijderen en los te laten dat getuigd wel de jongen die wij vanuit kaunas hier in nederland 14 jaar lang hebben mogen "helpen opbouwen" met zijn leven.
Om onwijs veel geduld te hebben is erg veel les nodig die door grote meesters aangeleerd is, ik mocht dit in mijn leven meemaken omdat ik die meesters heb mogen leren kennen in mijn leven en zo die kennis door mocht geven.
allereerst hebben we de jongen eerst laten "proeven" van alles wat mooi is hij heeft 7 jaar alles gekregen wat zijn hartje begeerde totdat de jaren zich "keerde" en ik hem de keus gaf om een plan op te gaan zetten voor ZIJN leven.
ik heb hem de keus gegeven als hij dit niet wilde dan was hij niet meer welkom in ons leven en was allereerst zo onwijs boos dat hij een jaar geen contact meer opnam totdat de vakantietijd begon aan te breken en ook hij in begon te zien wat hij eigenlijk ging missen.
wel diezelfde week nog kwam het plan boven tafel dat hij doctor wilde worden maar dit toch niet haalbaar was en toch niet zou lukken.
Echter heb ikzelf een gruwelijke hekel aan mensen die zeggen dat iets niet zal lukken want werkelijk alles zal lukken in je leven als je er 100 % achter staat, maar je zal dingen moeten laten en erg duidelijke keuzes moeten maken en ook leuke dingen links laten liggen.
Ook kansen die aangegeven worden door derden ) boodschappers( mogen met volle handen aangegrepen worden anders zijn deze dromen niet te verwezenlijken en verdwijnen we in de dagelijkse sleur van de verplichting en machtsoverdraging.
de jongen begon met zijn studie en wij stuurden elke maand 25 gulden op in een envelop met zilverpapier aan de binnenkant omdat anders de douane het geld in zou pikken dit heeft ongeveer een jaar geduurd tot hij zei ik wil zelf dit geld gaan verdienen en hebben hem aangeboden dat wij als background zouden blijven fungeren maar dat hij zijn eigen keuzes moest maken.
elk jaar tijdens zijn vakantie in Nederland werd hem weer moed ingepraat tijdens lange strandwandelingen ( die ik met meerdere personen heb mogen maken) maar was moedeloos en zelfs zakelijke relaties vroegen me deze jongen maar niet meer mee te nemen omdat hij zo negatief was en overkwam.
Echter geloven in iemand is iets zeker weten, zeker weten dat wat deze persoon kan ook zeker waar gemaakt kan worden. je droom werkelijkheid maken begint bij jezelf en bij niemand anders, zonder dat je het beseft stappen mensen in je leven die die droom net iets dichterbij laten komen dat ze zelf beseffen maar de deur tot die droom moet zelf opengedaan worden want dat bleek maar weer vorig jaar.
Helaas kon ik niet bij de bruiloft zijn van de jongen die ons zo dierbaar was want getrouwd zijn, een hondje te kunnen kopen, een eigen appartementje kopen,de vrouw van je dromen niet te laten lopen (omdat ik zeker wist dat zij het was) auto etc etc tja dat is in het land litouwen een zeer grote immense droom want door te blijven geloven in iemand ongeacht tegenslagen zal besef naar boven gebracht worden dat deze jongen erkenning gekregen heeft in zijn afstudeer periode voor drs chirurgie traumatologie en behoort tot een van de beste studenten ( nu doctor) van het land litouwen en word gefinancieerd door de overheid vanwege zijn uitmuntende resultaten en cijfers en nu... nu is het contact WEER verbroken omdat ik hem gevraagd heb wat zijn volgende doel is in het leven....

Durf dus niet alleen in jezelf te geloven maar vooral ook in anderen, een perfecte samenleving kunnen we allen met elkaar opbouwen en niet alleen, enkel samen is de droom te verwezenlijken door te delen te geven maar ook te ontvangen.

Nkosi sikelela afrika

Rene van den brink