Friday, February 18, 2011

Vormgeving en bepaling in ruimte van de Heilige geest...



Ik ben zoals jij me wilt zien, jij ziet hoe ik me gedraag, jij kan zijn zoals ik kan zijn zoals het half goddelijke half nymph half mens zijn.. het KUNNEN zijn bepaal JIj voor me ..

Wat is erotisch als je het niet kan aanraken, wat is de heilige geest als we het niet kunnen zien... deze vragen zal ik proberen iets duidelijker te gaan formuleren ook in de lezingen naar 2012 toe.

De "link" kan gelegd worden in het bewustzijn van ons mens zijnde een voorstelling te maken van de persoon of voorwerp of God die jij wilt zien. dat bepaald de heilige geest dat bepaald de vorm en dat bepaald de materie..

De voorstelling van de heilige geest begint in je bewustwording zodra jij de persoon waar jij van houd of naar verlangt kan voorstellen in jou gedachte kan de heilige geest ook de bewuste vorm aan nemen.

Het spel tussen belichaming en de geest is dus de ruimte die tussen het lichaam en de geest bepaald word naar mate van de materie.

Zodra de materie in de vorm bepaald word kan deze zich dus ontwikkelen in alle vormen alle gedaantes die je je maar kan voorstellen, het is het begin van een einde en een einde van een nieuw begin.. of omgekeerd, de materie kan dus eigenlijk niet bestaan zonder limit van ruimte zonder limit van de geest waarin de afmeting, bepaling en de vormgeving dus bepaald worden door onze eigen denkwijze en voorstelling in het bewustzijn.

Het is het allermakkelijkste te begrijpen als men iets voorsteld wat men erg graag zou willen "beminnen" , die voorstelling in de geest is de bepaling van de belichaming en de ruimte.

Ik HOOP dat de benaming heilige geest door deze tekst nu iets meer vorm aan kan nemen ;-) De heilige geest word dus bepaald door de gedachte die JIJ toelaat, die JIJ vorm wilt geven en die JIJ voeding wil geven.. ;-) Daarom "wist" Napoleon de gedachte van mensen zo te bespelen.. de ard des verbonds is de boot en het water met elkaar te verbinden waardoor de hoed van Napoleon zichtbaar word in de gedachte..

Het is het spel tussen de gedachtenkracht van mensen voorwerpen of afbeeldingen zo te maken waardoor de link gelegd word tussen de heilige geest bepaling en de belichaming, door het hoedje van napoleon dusdanig in het model van de arc des verbonds te plaatsen ondervind men al snel de link met Napolen puur enkel door het hoedje..;-)

Op speciaal verzoek geschreven,

Veenendaal

18-02-2011.