Storing internetbankieren Rabobank duurt voort
(Novum) - Klanten van de Rabobank hebben sinds zondagmiddag moeite om bij hun geld te komen. Inloggen via internet of de mobiele telefoon is onmogelijk. Volgens de bank is het technische probleem inmiddels opgelost. Toch kunnen sommige klanten nog steeds geen transacties verrichten. De site is voor sommige mensen al twintig uur niet te bereiken.
De problemen ontstonden zondag rond 13.00 uur. Als gevolg van een storing waren de website van de Rabobank en de applicaties om mobiel te bankieren onbereikbaar. Ook betalen met Ideal via de Rabobank bleek niet mogelijk. Volgens de bank was de storing in de loop van de middag verholpen. De effecten duren echter voort.
"Om het euvel te verhelpen hebben we zondag een aantal technische aanpassingen gedaan", meldt een woordvoerder. "Het technische probleem is opgelost, maar het duurt een tijdje voordat dat bij alle providers merkbaar is." Een deel van de klanten kan inderdaad weer inloggen. Maar nog niet iedereen. "We zijn met de betreffende providers in gesprek."
De Rabobank heeft zo'n 6,8 miljoen particuliere klanten, van wie er ruim drie miljoen internetbankieren.