Thursday, August 24, 2006

Sterrenkinderen

Sterrenkinderen zijn zeer intuïtieve kinderen

Sterrenkinderen benaderen hun omgeving vanuit hun intuïtie. Ze denken met hun hart en handelen ook vanuit hun hart. Ze hebben een grote gevoeligheid en een grote wijsheid, die niet leeftijdsadequaat is. Ze voelen zich sterk verbonden met de natuur en met alles om hen heen. Soms ervaren ze geen grenzen tussen henzelf en de omgeving.

Ze nemen soms het leed van hun hele familie over en proberen dit vanuit hun eigen wijsheid te helen. Hierbij stellen ze vanuit een ongekende liefde voor de ander, de ander op de eerste plaats en henzelf op een tweede plaats.

Problemen van sterrenkinderen zijn vaak spiegels van problemen van de omgeving. Vaak zien zijn problemen als lessen die zij hun omgeving komen spiegelen of die zij zelf komen leren. Voor de omgeving kan dit heel confronterend zijn.

Specifieke problemen van sterrenkinderen:

Kinderen die geen grenzen tussen henzelf en de omgeving ervaren, krijgen daardoor heel veel indrukken van buitenaf binnen. Zij willen die energie weer kwijt om hun binnenwereld leefbaar te houden. Dit kan zich uiten in hyperactief gedrag (lijkend op ADHD), sterk teruggetrokken gedrag (lijkend op autisme) of ongeaard gedrag.

Sommige kinderen zijn zich bewust van allerlei buitenzintuiglijke of 'paranormale' verschijnselen. Bij anderen leidt dit tot akelige gedachtenvormen die hun sterke emoties en angsten weerspiegelen.

Veel van deze kinderen passen niet in het huidige onderwijssysteem of binnen de reguliere hulpverlening. Zij hebben problemen op school of krijgen in de reguliere hulpverlening medicijnen gericht op ADHD, ADD of autisme of PDD-NOS.
Maar in werkelijkheid is er iets anders aan de hand.
De groep kinderen die zich onbegrepen voelt en daarop reageert met AD(H)D- gelijkend of autisme-gelijkend gedrag wordt steeds groter.

KENMERKEN STERRENKINDEREN;

sterk teruggetrokken gedrag (o.a. op autisme- gelijkend gedrag)
sterk levend in hun binnenwereld
hyperactief gedrag (o.a. op ADHD gelijkend gedrag)
sterk levend in de buitenwereld en zichzelf vergeten
overnemen van emoties, gedachten, pijn van anderen
angsten: voor buitenzintuiglijke/ 'paranormale' verschijnselen, angst voor school, angst voor aanraking
gebrek aan emotionele vaardigheden
problemen om emoties te uiten (op een positieve manier)
hechtingsproblemen
sterke wil
intuïtief zeer gevoelig, leven vanuit intuïtie
een groot invoelingsvermogen in anderen
overgevoeligheid (emotioneel en spiritueel)
grote innerlijke wijsheid van zichzelf (niet leeftijdsadequaat)
anderen iets proberen te leren vanuit zijn handelen en uitspraken
doen van confronterende uitspraken
groot rechtvaardigheidsgevoel, onrecht onmiddellijk doorzien en daarop zeer emotioneel reageren
manipulatief gedrag, 'spelen' met emoties van anderen vanuit zijn invoelingsvermogen
depressiviteit
slaapproblemen
nachtmerries
hoogbegaafdheid/ onderpresteren
probleemgedrag op school, desinteresse in leerstof, niet meer naar school willen
schoolziek
antwoorden intuïtief weten en niet logisch kunnen beargumenteren
problemen met het niet aansluiten van zijn 'innerlijk weten' of eigen kennis op de lesstof op school
schoolsysteem sluit niet aan bij het kind
moeite om focus/ aandacht bij de les te houden (lijkend op ADD)
moeite met concentratie
wegdromen op school
gevoel 'anders dan anderen' te zijn
buiten de groep vallen en geen vriendjes door het 'anders' zijn
zich onbegrepen voelen
zich sociaal sterk terugtrekken (lijkend op PDD-NOS)
problemen met sociale vaardigheid
heimwee hebben maar niet weten naar wat/ wie /waar
concentratieproblemen, snel afgeleid zijn
voortdurend wegdromen, afwezigheid
moeite met onderscheid tussen innerlijke belevingswereld en de wereld buiten hemzelf
gedachtenvormen (= 'nachtmerries' terwijl hij wakker is, die zijn emoties of die van anderen weerspiegelen)
beelddenken
overal tegenop lopen, evenwichts- of motoriekproblemen hebben (= ongeaard zijn)
zich als één ervaren met alles en iedereen om hem heen
geen grens ervaren tussen anderen en hemzelf
'als een spons' alle emoties van anderen overnemen
extreem openstaan voor energieën van anderen
problemen van anderen overnemen alsof het zijn eigen probleem betreft
'als een spons' pijn en ziekteverschijnselen van anderen overnemen
allergieën en eczeem door onbegrensdheid
psychosomatische problemen
lichamelijke problemen zonder aanwijsbare oorzaak
etc.
niet goed verbonden met eigen lichaam (ongeaard)
overal tegenop lopen, snel vallen

WAT KAN HET STERRENKIND ALS ZIJ GOED BEGELEID WORD EN RUST KRIJGT IN ZIJN LEEFOMGEVING DOOR ACCEPTATIE:

helderzien, helderweten, heldervoelen, helderhoren etc.
telepathische vermogens
zien van kleuren, aura's, gidsen, engelen
genezende/ helende vermogens
heimwee hebben naar de 'lichtwereld', 'naar boven'
spelen met vriendjes die ouders niet zien
vriendelijke stemmen horen, met begeleiders en/of gidsen kommuniceren
verlangen om 'een te zijn' met alles om hem heen
verlangen om 'een te zijn' met mensen om hem heen
akelige stemmen horen met dwingende toon die soms opdrachten geven
zien/ ervaren van meerdere dimensies/ andere werelden
bewuste herinnering aan ervaringen uit vorige levens, reïncarnatie-ervaringen
bewuste herkenning van andere mensen en/of plaatsen (terwijl het kind zelf niet wordt herkend en/of daar nooit is geweest
niet meer willen leven, 'terug naar boven willen'
etc. etc.

BRON STERRENKINDEREN.NL