Monday, November 14, 2005

wat doen we zelf......

wat doen we eraan?, hoe ver laten we het gaan? hoe vaak moeten dingen nog gebeuren willen we eindelijk eens luisteren.......
waarom staan we allemaal als een stelletje schijnheiligen vooraan de stoet als er weer eens iemand vermoord is of iemand in elkaar geslagen is, maar hoeveel mensen duiken stiekem een steegje in als het erop aankomt, wie durft inderdaad zijn nek in het vuur te steken dat leven van iemand anders te redden.???
waarom in hemelsnaam vraag ik me af leven wij in nederland in een gespiegelde wereld, onrecht wint en het recht verliest blijkbaar, de grootste criminelen worden naar huis gestuurd terwijl de slachtoffers dubbel gestraft worden en nog eens verantwoordelijk gesteld worden voor dingen die anderen met opzet hebben aangericht.
meeste mensen vragen zich af waarom iemand pessimistisch is en waarom iemand nog niet door KAN met zijn leven de dingen weer op te pakken zoas normaal zou zijn, wel het zou u maar eens overkomen, u zou maar eens het mes op de keel gezet worden en dan bij de overheid aan te gaan kloppen en weer net zo naar huis gestuurd te worden. is dit wel democratie??? ach wat is democratie als het weer klote is, en de overheid klote is, de buurman loopt te zeiken als we een feestje geven tot diep in de nacht en de hond van de buren steeds tegen jou boompje aanpist.
hebben wij in Nederland wel eens nagedacht hoe goed we het eigenlijk wel niet kunnen hebben in nederland, wij kennen NOG geen grote natuurrampen zoals in de rest van de wereld maar creeren aardig de grootste ramp die maar voor handen ligt een op de hand liggende burgeroorlog want hoe lang pikken de mensen het nog weggestuurd te worden als we om hulp vragen, hoe lang pikken we het nog ons scheel te betalen aan overheidssystemen terwijl de kantoren behangen worden met marmer van de duurste soort, de politie in haar apepakkies ronddrenteld om een kind van 13 een bekeuring te geven omda ze die nogwel aandurven pakken maar de ware criminelen laten gaan, ook ik heb mijn leven lang gevochten voor anderen, anderen gelukkig te maken was mijn doel in life, anderen mensen weer rust te geven waar ze zo behoefte aan hadden, anderen de momenten laten delen die mij zo happy maakten, de blik in de ogen te laten zien wat ware blijdschap was en geen fake zoals 97 % van de wereldbevolking want nee ware liefde is,iemand voor laten gaan die al een tijd stat te wachten om over te steken, iemand te helpen in nood die het nodig heeft, delen in blijdschap en delen in verdriet maar dat laatste ben ik erg zwaar van terug gekomen want inderdaad wat mijn meesters me al jaren geleden geleerd hebben blijven mensen alleen bij je als je het goed hebt maar zodra je het slecht hebt laten ze je vallen als een baksteen en zo is het ook op straat. gooi de vuilnis maar onder je auto als niemand even oplet erg knap en helemaal bij je eigen voor de deur nog wel ach ja we betalen toch zelf de belasting om dit op te moeten ruimen.
hoelang moet dit nog door gaan? is niet meer de vraag maar hoelang zal de natuur dit nog pikken wel mijn antwoord is simpel NIET lang meer want er staat erg veel op stapel wat we met zijn allen samen HADDEN kunnen voorkomen maar doordat niemand me geloofde en wilde bijstaan ik nu de keus heb gemaakt niet dezelfde fout te maken als de man die de tsnumie voorspeld had in thailand, deze man was opgepakt uit economisch belang en doordat hij vastzat in een politiecel tijdens de tsnuamie kon hij dit niet meer navertellen, blijkbaar willen wij hetzelfde hier in nederland we roepen maar dit en dat, maar wat doen we eigenlijk zelf wat doen we aan de problemen zelf , de grootste fout ligt niet bij de overheid ,maar bij ons zelf door onze mond niet open te trekken tijdens de momenten dat dit nodig is maar mee te lopen met de grootste jongens met de grootste mond daar pas ik voor want inderdaad leven we toch in een land van vrijheid van meningsuiting of niet dan tja dan zeg ik bij deze alles wat in deze blogspot geschreven is is als mijn mening naar buiten gebracht en wat de overheid hier mee doet zal me worst zijn, want ik hoef niet meer bang te zijn om koppie onder te gaan maar den haag des te meer.

De vraag is dus erg simpel wat doet u als iemand in problemen zit??? ook lekker uw mond dicht houden en doorlopen als niemand het ziet. tja beetje laf of niet soms ik durf in de bres te springenvoor anderen, mijn leven te geven voor een " vreemde" want ik besef dat elk mens recht heeft om te mogen leven en tja waarom diegene dan niet?
juist nu in deze tijd vraag ik val voor mijn vertrek u de ogen te openen en hier wat mee te gaan doen, niet bij de pakken neer te zitten en net als mij dingen te ondernemen die anderen gelukkig maken anderen beter kunnen maken want aleenals wij weer willen gaan delen met onze medemens zullen wij een leefklimaat gaan krijgen op moeder aarde wat inderdaad leefbaar is voor iedereen.

Helaas moet ik gaan omdat dit gecreerd is door de omstandigheden en het lot waar we in verkeren maar ook het lot kan veranderd worden door ingrijpen van onze medemens.
een lot is pas een lot als anderen het laten gebeuren. dan pas zal je de afgrond instorten omdat niemand "klaarstond" je op te vangen en of tegen te houden.

in hemelsnaam respecteer elkaar zoals je bent en waardeer je medemens!