Saturday, October 01, 2005

'Spoorsector heeft opnieuw gefaald'.........????
Ook dit is kop in de berichtgevingen, maar mijn visie hierop heeft een andere kant. Een stroomstoring word niet met opzet gecreerd en het is erg makkelijk voor een groep als BV ROVER vanaf de zijlijn opmerkingen en nalatigheid naar het hoofd van de NS te gooien maar heeft deze organisatie niet eens nagedacht mee te helpen om een oplossing te zoeken.....
Een betrokken bedrijf is er veel beter mee gebaat om hulp aangeboden te krijgen dan nog eens extra de grond ingetrapt te worden door mensen die er werkelijk blijkbaar geen benul van hebben wat er gaande was, aan u de conclusie zelf hieruit op te maken.
Iemand positieve energie toesturen werkt veel beter dan een conflict aan te gaan met alle gevolgen van dien, haat creert agressie en word geuit in het slopen van het meubilair van de treinstellen. Kan ROVER hier ook voor verantwoordelijk gesteld worden???
Het betreffende bericht:

UTRECHT - Reizigersverening Rover is verbijsterd over "de zoveelste" treinstoring waardoor duizenden treinreizigers zijn gestrand. "Dat de spoorsector opnieuw heeft gefaald, staat haaks op het nieuwe boetebeleid dat de Nederlandse Spoorwegen (NS) zaterdag laat ingaan. De personen die zich hiermee hebben beziggehouden, hadden (hadden is geen oplossing maar grijpen naar middelen om aandacht te trekken om er zelf beter van te worden!) zich beter op de kwaliteit van het spoor kunnen concentreren", aldus een woordvoerder van Rover zaterdag.


Gestrande reizigers zijn vrijdagavond wanhopig op zoek naar meer informatie over de stroomstoring die het treinverkeer uren platlegde.
ANP adviseert reizigers alle kosten te verhalen op de NS. "Dit geldt ook voor de kosten van familieleden of kennissen die gestrande reizigers met de auto hebben opgehaald. Daarnaast moeten studenten met een OV-jaarkaart waar ze doordeweeks gratis mee reizen, zaterdag ook nog gratis kunnen rijden in plaats van met korting".
"Dat de oorzaak van de storing hoogstwaarschijnlijk bij het computersysteem van Prorail ligt, doet voor Rover niets af aan de verantwoordelijkheid die de NS heeft voor zijn klanten. ( opmerking; zoals u goed kunt lezen is er geen blaam te treffen bij de NS.)...."De reiziger heeft met zijn treinkaartje een contract met de NS. De NS heeft zijn klanten maar naar huis te brengen. Als Prorail zijn werk niet goed doet, dan is het aan de NS om voor een alternatief te zorgen." ( tja erg makkelijke opmerking als een trein volledig op electriciteit rijd hoe kan je dan in vredesnaam de mensen koste wat het kost naar huis brengen. wel eens aan gedacht de stroomleverancier verantwoordelijk te stellen..??)
Rover weet nog niet hoeveel reizigers bij de reizigersvereniging over de storing hebben geklaagd. "Al verwacht ik wel dat onze e-mailbox vol zal zitten met boze berichten. Dat was ook zo na de storing in april."
( tja mischien grote tip voor ROVER, haar mailbox simpel te vergroten en eerst haar eigen problemen op te lossen voordat ze gaan mekkeren over anderen. :-) )