Sunday, January 16, 2011

"Geel poeder" zorgt voor onrust.. ( Hazelaar..) ( telegraaf)

Zo ziet u maar hoe enorm diep de angst inmiddels zit in de mensheid..


*************************************************************************************

Onrust over mysterieus geel poeder


GOUDA - Bewoners van de Slagenbuurt in Gouda werden zaterdagochtend onaangenaam verrast door een geel poeder dat tientallen auto’s bedekte. Het spul heeft echter niets te maken met de branden die het gebied de afgelopen tijd teisterden, maar blijkt afkomstig van de Corylus avellana, oftewel de hazelaar.


Foto: Roy Ovink Roy Ovink ontdekte het goedje toen hij bij zijn woning aan de Dijkgraafslag zijn auto wilde pakken om naar Rotterdam te vertrekken.

"Het zat op het dak, op de ruiten, overal. Omdat ik niet wist wat het was, ben ik er maar afgebleven", vertelt de 40-jarige Gouwenaar. "Heel voorzichtig ben ik de auto ingestapt. Ik heb een dochtertje van zes en je weet het maar nooit met die recente chemische ongelukken. Ik denk dat de gele substantie er afgelopen nacht met de regenbuien op is gekomen. Het lijkt mij geen Saharazand of zo…"

Ook een buurman van Ovink schrok van de gele laag die op zijn auto terecht was gekomen. "Ik kwam erachter toen ik boodschappen wilde gaan doen. Eerst dacht ik nog dat het van een boom afkomstig was, maar ook auto’s waar geen bomen bij staan, bleken onder te zitten. Tegen een buurvrouw zei ik nog: het zullen toch geen naweeën van de ramp in Moerdijk zijn?"

Volgens Roy Ovink heeft hij meteen contact opgenomen met de politie, maar wist die van niets.

De milieudiensten van Rijnmond en Zuid-Holland Zuid kregen vanmiddag uit de hele regio meerdere vragen over het spul. Experts waren er al snel achter dat de hazelaar de schuldige was.

De boom staat in januari in bloei. Door de wind worden de langgerekte gele slierten in kleine vlokjes verspreid, zo meldt RTV Rijnmond.