Sunday, May 13, 2007

Drinkwater hoofddorp besmet met e-colibacterie

Water Hoofddorp besmet met e-colibacterie

HOOFDDORP - Bewoners van Oksholm in Hoofddorp hebben vrijdagmiddag van het waterleidingbedrijf PWN een brief ontvangen waarin wordt geadviseerd om geen water meer uit de kraan te drinken.

Dat gebeurde nadat er monsters waren genomen en de e-colibacterie was geconstateerd. Het PWN was gisteren druk bezig met het spoelen van de leidingen en verwacht dat de problemen komende maandag zijn opgelost. In de tussentijd wordt bewoners aangeraden om drinkwater voor consumptie ten minste twee minuten te koken. ,,Het kookadvies is niet om van te schrikken, maar om te garanderen dat iedereen kan genieten van betrouwbaar drinkwater'', aldus het PWN.

De gevolgen van e-coli zijn darmontstekingen met bloederige diarree.

Betty Schipper woont in Oksholm en zocht op de PWN-site naar de reden waarom er geen water meer uit de kraan kwam. "Ik zag op de site dat het water verontreinigd was met e-coli. Maar ik ben nog wel in bad geweest en heb het water gedronken voor de inname van mijn medicijnen. Ik heb het PWN een e-mailtje gestuurd. Het PWN antwoordde dat ik over drie dagen antwoord krijg op mijn vragen.''

Hoe de e-coli in het water kwam, is niet bekend.