Wednesday, October 25, 2006

magnetisceh ompoling heeft ook invloed op gedrag van mens en dier

Haai valt model aan tijdens fotoshoot

Uitgegeven: 25 oktober 2006 16:38 Laatst gewijzigd: 25 oktober 2006 16:41 AMSTERDAM - Het Amerikaanse model Renate Foucre heeft tijdens een fotoshoot de schrik van haar leven gekregen. Het 26-jarige model poseerde onder water in een zeemeermin-kostuum, toen ze werd aangevallen door een haai.
De haai beet Foucre meerdere malen in haar voet. Daarop probeerde het model zo snel mogelijk naar de oppervlakte te zwemmen. De wonden moesten gehecht worden en daarnaast kreeg het Foucre een antibioticakuur voorgeschreven.

"Ik ben blij dat ik het nog kan navertellen", aldus Foucre. "Ik had ook meteen door dat het hier om een haai ging, aangezien ik de schaduw zag. Ik weet niet of ik ooit nog zo'n shoot zou doen."
Ook een ander model kwam in aanraking met een haai tijdens de fotoshoot. De haai raakte verstrikt in het visnetkostuum van het model. De vrouw kon nog net op tijd ontsnappen.