Friday, March 24, 2006

levensverhaal where the Sun was meet the Moon,deel 6

Vervolg where the Sun was meet the Moon deel 6



Echter vanaf dat moment vlogen de gekste dingen door mijn hoofd en wist niet meer hoe of wat want tja wat zou hij willen waarom zou hij naar mij toe gekomen zijn, was hij op mijn geld uit of de zaak wel die vraag was erg simpel want de zaak stond er zakelijk niet goed voor dus dat zou het niet kunnen zijn.

Al die tijd begonnen vragen in me op te komen maar omdat Menno weer bij ons liep kon ik niet doorvragen en was erg stil en bleek toen Menno vroeg wat er was zei Robert direct dat ik me niet lekker voelde en Ook hij liever naar huis wilde gaan omdat hij moe was van de reis.

Hij keek me aan en gaf weer een knipoog, ik wist niet wat ik hier van moest denken want tja een jongen van 21 uit zuid Afrika ontslag genomen bij zijn baas zijn auto verkocht om een ticket te betalen tja …
Na even poffertjes gegeten te hebben besloten we terug te rijden naar huis onderweg vroeg Robert waarom er overal camera, s hingen en we gaven hem daarop antwoord dat dit nodig was hier vanwege de grote verkeersproblemen.

We zeiden tegen Robert dat overal waar je komt in Nederland er sprake is van cameratoezicht en zei ons dat dit juist averechts werkte en een onveilig gevoel bij mensen creëerde en frustratie losmaakte en geloofde hem direct.

Onderweg naar huis genoot hij intens van het uitzicht en vooral de molen die langs de a 2 stond vond hij maar wat vreemd maar wel mooi.
Thuis aangekomen besloten we even te gaan rusten en Robert even naar bed te laten gaan.

Na een korte slaappauze voor hem gingen we het dorp in en lieten hem Nederland zien zoals het in werkelijkheid ook hoorde te zijn.
Veel blije gezichten en erg gekke kledij zorgden ervoor dat Robert steeds begon te schateren van het lachen.

Toen we een terrasje pakten konden we heerlijk genieten van de mensen om ons heen en al snel was duidelijk dat ook Robert compleet op een lijn was met wat ik zag de mensen waren schijnblij en deden net alsof ofwel een groot masker verborg een groot aantal zorgen waar ze niet eerlijk voor uit durfden komen.

Na wat gegeten te hebben die avond bij een favoriet cafeetje op de hoek van het horecaplein besloten we toch even het vuurwerk te gaan bewonderen.
Telkens toen ik Robert probeerde te vragen hoe of wat hij bedoelde die morgen zei hij me niet nu want het komt goed trust me…

Menno had toen door dat er iets gaande was maar ook ik probeerde niets te laten merken maar geloof best dat als je iets hoort je uiteraard een gezichtsuitlating hebt die niet te verbergen is.

Terwijl we het vuurwerk stonden te bekijken wat elk jaar voor koninginnedag werd afgestoken genoot ik want ik voelde dat er iets groots stond te gebeuren maar wist niet wat.

Toen we het vuurwerk hadden bekeken besloten we naar huis te gaan en gingen niet in op het verzoek van onze “vrienden” om nog uit te gaan en zei Menno dat we rekening moesten houden met Robert omdat hij die dag ervoor ruim een dag reizen erop heeft zitten eerst een vier uur in een klein busje naar J,burg airport en dan nog eens 11 uur vliegen en tja dan kan je niet door blijven lopen want dan breekt de moeheid je toch een keer op en besloten naar huis te gaan en nog wat te gaan praten.

Thuis aangekomen begon Menno weer op Robert in te praten en zei hem dat hij wel tussen ons in mocht slapen maar gaf hem nu overduidelijk aan dat ik dit niet wilde welke een helse blik opleverde naar mij toe van Menno.

Die avond lagen we tot diep in de nacht te praten Robert op een stretch bed die we op de slaapkamer erbij hadden geplaatst en wij gelukkig in ons eigen heerlijke grote bed.

Die nacht heb ik geslapen als een roos.
Toen we s ,morgens wakker werden zorgde ik voor ontbijt op het balkon met alweer een adembenemend uitzicht over de utrechtse heuvelrug we besloten die dag Robert kennis te laten maken met mijn ouders en gingen ons opfrissen.

Toen we echter alle drie klaar waren en vooral Robert die erg lang deed over zijn persoonlijke verzorging die bijna een uur nodig had om zich op te frissen en liet blijken dat de mensen in Zuid Afrika toch wel anders denken dan wij doen.

Toen hij echter de douche uit stapte schoot ik in de lach en zei hem dat zijn make up niet goed zat waarop ook hij begon te lachen maar toch wel beetje gepikeerd terug zei dat het juist goed is voor je eigen lichaam te zorgen en niets te vergeten.
We vertrokken richting mijn ouders om een bakje koffie te gaan drinken en daar aangekomen bleek al snel dat de honden van ons grote maatjes waren met Robert maar Menno zoals gewoonlijk vrijwel vermeden werd door de honden.

Ook mijn moeder had dit al snel door en begon te vragen aan me wie dit was en wat hij kwam doen en toen ik uitleg gaf schudde zei haar hoofd en zei me uit te kijken waarop ik antwoordde dat ik er verder niets van voorstelde.

Al snel werd overduidelijk merkbaar dat Robert iets voelde voor me en liet dat ook steeds meer merken maar probeerde dat af te houden en vroeg ook Robert dat te doen.
Na een tijd bij mijn ouders gezeten te hebben zijn we weer terug gegaan naar het appartement waarop Menno erg kwaad reageerde en vroeg wat er was en zei hem heel eerlijk dat mijn gevoelens voor hem er niet meer waren en dat luchtte mij enorm op want eindelijk na maanden lang was dan toch het hoge woord eruit en vroeg bij mezelf na moest Robert hiervoor vanuit Zuid Afrika komen om mij dit te laten doen nee dit leek me te makkelijk en dacht er zal heus wel meer komen.

Die avond wilden we gaan stappen met Celina mijn nichtje waarop Menno me eigenlijk verbood te gaan stappen en zei me thuis te blijven toen ik Robert aankeek kreeg ik weer den knipoog en snapte er weer niets van want ik had toch ook Menno meegevraagd.
Die avond kwam ik echter voor het eerst voor mezelf op en zei menno dat als hij niet meewilde hij dan maar thuis zou moeten blijven maar ik gewoon met Celina en Robert een terrasje wilden gaan pakken meer niet Menno besloot toch mee te gaan met tegenzin.

Daar aangekomen werd al snel spottend gezegd door Erik en andere vrienden van Menno ; o is dit het vriendje wat je op gescharreld hebt uit Zuid Afrika waarop ik defensief antwoordde tegen hen ja dit is tenminste EEN vriend ja..

Die avond hing er vrijwel de hele avond een spanningsveld wat niet te beschrijven was en ik merkte dat ik mijn gevoelens voor Menno compleet kwijt was geraakt vooral door de erg gemene opmerkingen die geplaatst werden en Robert zelfs aangaf naar huis te willen maar ik hem smeekte om toch te blijven en het dan voor mij te doen.
Hij ging hier gelukkig op in en keerden naar huis waar we weer na een tijd praten in slaap vielen.

Die dag daarop zouden we gaan zeilen met Celina en Robert en reden naar Naarden waar onze zeilboot lag en bij de boot aangekomen zagen we dat ook Robert genoot eens een zeiltocht mee te mogen maken en daar ging die dan de trossen los en de haven uit richting Volendam was onze koers.

Een mooie wind met zorgde ervoor dat we mooi konden zeilen en de vaart er aardig in zat.
Na weer een woordenwisseling met Menno gehad te hebben ging ik op de punt zitten van de boot en ook Celina en Robert vroegen Menno nu eens te stoppen met zeiken en voelde me gelukkig niet meer alleen in mijn denken en dacht dit valt dus inderdaad andere mensen ook op.

De discussie was echter groot opgelaaid nadat Celina een zakje chips opentrok en haar tanden er in zette waarop ik een enorme uitbrander kreeg en Menno me zei dat hij dit niet leuk vond en zei hem dat ik dit ook niet kon helpen maar ja wat Robert niet wist en Celina wel was dat Menno een zogenaamde kraakfobie had maar dit vrijwel allen toepaste als dit hem uitkwam dit was me wel overduidelijk want ook in Zuid Afrika gaven Hennie en Gemma toe dat hij dit alleen deed wanneer het hem uitkwam nadat Celina excuses aangeboden had aan Menno bleef hij echter de gehele tocht verder humeurig en toen ik hem vroeg hier mee te kappen werd hij nog pissiger en moest het nog eens extra ontgelden.

Ik besloot mijn mond dicht te houden en nadat Menno het roer in mijn handen had geduwd ging hij op de punt zitten van de boot en begon te huilen waarop Robert me knipogend aankeek en naar hem toeging.

Als snel bleek dat Menno mij niet kwijt wilde en een driehoeksverhouding wilde aangaan wat ik later door Robert te horen kreeg en stond perplex want alles vloog door mijn hoofd want ook toen het appartement verbouwd werd vergde Menno ook bij de familie het uiterste en “ krabte” het bloed onder de nagels van de mensen vandaan die ons hielpen ons appartement op te knappen en dacht direct terug aan die beruchte morgen dat Menno een aantal platen moest gaan bestellen maar nog niet uit mocht laten leveren en dat toch deed, na een uurtje werd er namelijk aangebeld en konden mijn broer , ome Bert en ik de platen ( 13 stuks) ruim 13 hoog met de trap omhoog tillen dus we waren gebroken waarop Menno lachend vroeg of we moe waren , je begrijpt de reactie dat Menno met dit soort acties geen vrienden maakte.

Ditzelfde gebeurde op d boottocht en probeerde alles te doen om me zwart te maken tegenover Robert waarop Robert hem vroeg waarom Menno toch rookte in mijn bijzijn terwijl hij wist dat ik astma had en daar veel last van had.

Gelukkig kwam Volendam in zicht en toen Menno het roer overnam en de boot veilig de have invoer en aan de kade afmeerde wilden we Volendam in gaan om Robert ook dit stukje Nederland mee te laten maken echter Menno ga aan geen zin te hebben en na enige tijd van vragen besloten we met zijn drieën Volendam in te lopen.

Echter de eerste ijskraam wilde Celina en Robert een ijsje en zei hen dat ik niet hoefde maar hun uiteraard wel mochten. Een groot softijsje werd besteld en de lol was al snle weergekeerd waarop Celina me zei ik wist niet dat Menno zo kon zeiken en zei haar dat ik dit nu wel gewend was maar dat ik de relatie wilde gaan beëindigen.
Toen we echter op het bankje zaten en Robert en Celina het ijse op zaten te peuzelen vroeg Celina aan Robert of die ook wat in zijn ijsje had zitten en toen Robert wilde kijken kreeg hij een enorme zet waardoor het ijsje compleet over zijn gezicht uitgesmeerd was en Celina schaterde van het lachen maar ook zei het mocht ontgelden en het ijs over de kade vloog met veel toeschouwers echter had Celina het ijsje zo hard in het gezicht van Robert geduwd dat deze een bloedneus er aan over hield.

We besloten nogmaals te vragen of Menno mee wilde een terasje pakken want vonden alle drie dat Menno zich nu wel begon aan te stellen en er duidelijk op uit was dit boottochtje te verzieken voor ons allemaal.

We besloten met zij drieën een terrasje te gaan pakken om zo toch nog een beetje te genieten want op de boot te blijven zitten zou alleen maar tot grote ruzie leiden en daar was Menno blijkbaar ook op uit.

We besloten op tijd terug te keren naar de boot waarop we de reactie van Menno al voorspeld hadden want hij was wederom pist of dat we weg waren gegaan zonder hem echter werd nu ook Robert en Celina erg kwaad op hem en vroeg hem wat hij nu wilde.

Die nacht hebben we allemaal denk ik niet goed geslapen ik naast iemand waarvan ik zeker wist dat ik mijn leven niet langer met hem wilde delen en hem dat ook een paar keer gezegd had.

En Robert en Celina met een duidelijk gevoel dat Menno er duidelijk op uit was hun erbij te betrekken en zo de sfeer te creëren dat Robert en ik een relatie hadden waar toen echter helemaal geen sprake van was.

Die volgende morgen gaf Menno aan dat hij door wilde zeilen maar wij eigenlijk met zijn drieën aangaven dat we liever naar huis wilden gaan want dat dit niet leuk was voor niemand en weer kreeg ik een duivelse blik naar me toegeworpen en moest op mijn tellen passen wist ik nu want het zou niet de eerste keer zijn dat Menno me een zet gaf en ik ten val kwam, dit was eerder gebeurd op een vakantie samen met onze vrienden met twee zeilboten toen ik echter toen woorden had met Menno gaf hij me een zet waarop ik me probeerde om te draaien en ten val kwam en op mijn rug viel.

Hierdoor kreeg ik geen adem meer en kon niet meer overeind komen waarop Menno me zei dit is je eigen schuld nadat ik na enige tijd nog steeds in de voorkajuit lag werd duidelijk dat ik echt niet meer kon lopen en werd door vrienden besloten naar de havenmeester te lopen ene een ambulance te bellen deze bleek echter niet te willen komen maar denk dat dit de wijze was waarop Menno dit zei want ook hij wist toen dat dit foute boel was.de vakantie toen heb ik echter bijna 2 weken niet meer kunnen lopen en kon stapvoets me verplaatsen.

Nadat we in een sauna waren geweest wat een dependance was van Sauna de heuvelrug hier in Veenendaal omdat ik wist dat warmte goed kon zijn voor me viel ik direct op bij een therapeut die me aanbood gratis een massage te geven en waarop Menno zei dit lukt je toch niet ik kwam echter lopend de trap weer af want bleek gewoon dat en simpele massage de vastgeslagen spieren in mij rug weer los hadden kunnen maken en de therapeut zei me dat ik geluk had gehad wantr als ik iets anders was gevallen dan was het blijvend letsel geweest.

Echter dit gebeuren speelde me nog steeds door mijn hoofd en bleef toch al die tijd allert en had ook Robert inmiddels dit gezegd waarom Robert me vroeg waarom ik hier toen geen werk van had gemaakt en hem zei dat ik de docter toen gemeld had dat het om een ongeluk ging en het wel weer goed zou komen.

Robert bleek steeds meer en meer respect te krijgen voor me en zonder dat we dit door hadden werden we steeds betere gespreksmaatjes tijdens de terugtocht richting Naarden werd er nog veel gekletst terwijl Menno op de punt lag enkel vlak voor de haven moest ik Menno erbij roepen om de haven veilig in te kunnen varen.