Sunday, April 30, 2006

freedom...

freedom..

wat betekent eigenlijk freedom of vrijheid als we alls tussen hekken plaatsen alles aanplanten zoals wij dat willen en wensen.
wat betekent vrijheid als we niet kunnen gaan en staan waar wij zelf willen.
wat betekent vrijheid als we niet eens weten wat werkelijke vrijheid is.
iemand opdragen iets te doen om macht uit te oefenen is toch geen vrijheid meer of wel iemand iets laten doen wat hij eigenlijk niet wil doen is dat vrijheid?, nee ik ben ervan overtuigd dat elk mens of ander levend wezen hier op moeder aarde eigenlijk zou mogen kunnen genieten van ware vrijheid die door onze voorvaderen gecreerd was heel lang geleden.
we reisden, we orrienteerden, we waren allert voor gevaar en gaven dat door aan onze kinderen om hun deze fout niet te laten begaan.
wat is vrijheid als we niet eens weten natuur volledige vrijheid te geven, waarom kennen we geen vrijheid van geld, materialisme..., status..., waarom geven we die informatie niet meer door aan onze medeverwanten om elkaar te helpen , te leren te ervaren wat werkelijk vrij leven inhoud.
een groot hek plaatsen zodat we niet meer kunnen ontsnappen. nog meer camera,s plaatsen om nog meer toezicht te kunnen houden of zou dit macht zijn..??, macht uit angst ontstaan vanwege het mischien wel wegrennen van vele personen omdat zij ware vrijheid zochten...
wat is ware vrijheid als we elkaar niet willen respecteren en waarderen ongeacht religie huidskleur of geaardheid.
geven niet alle religies wereldwijd diezelfde boodschap maar geven wij daar zelf geen andere draai aan puur omdat dit ons niet aanstond???
wel ik mag u dat antwoord direct geven JA, omdat we anders de macht zouden kwijtraken die macht over die controlepost waar we zo hoog op stonden om alles in de gaten te houden tenminste dat dachten wij.
wel ik mag gegeven zijn, ik mag geschonken zijn aan moeder aarde om werkelijke vrijheid te ervaren want zonder wil is een mens nergens zonder moed zouden we geen daadkracht kennen zonder liefde niet weten wat knuffelen zou zijn zonder angst niet weten wat gevaar zou zijn.
de bescherming van moeder der natuur is iets wat niet uit te leggen is het bestaat uit zoveel diversiteit zoveel mooie dingen en ingevingen op dat juiste moment dat je het nodig hebt.
in iemand geloven doe je niet met woorden maar doe je met je ziel je gedachten bij iemand houden omdat je weet dat die persoon dit kan gebruiken ofwel energie op kan laden.
Achter iemand staan zijn vaak de verkeerde gekozen woorden maar om naast iemand te staan is veel mooier want naast onze medemens te willen leven in ware vrijheid is vele vele malen mooier dan ik ooit mocht en of kon dromen, nu weet ik wat dromen waren, nu weet ik waarom dromen kwamen, nu ervaar ik waarom dromen plaatsvinden omdat ik weet omdat ik ervaar omdat ik geniet van elk mens en ander levend wezen hier op Moeder aarde,
haat is ons niet gegeven maar ons aangedaan en aangepraat maar liefde krijgen en liefde geven is iets wat onbeschrijfelijk mooi is dat staat als een feit ongeacht religie huidskleur of geaardheid het gaat om het mens zijn de ware mens.

ik heb geleerd van mijn fouten en geniet in vrijheid, geniet in vrede, geniet in liefde.

Rene van den Brink

Veenendaal the Netherlands 30 april 2006