Sunday, December 24, 2006

i gloria el exelsior ideo

Woorden die gesproken of geschreven worden zijn van uitermate grote betekenis en zetten mensen tot denken aan om een andere weg in te slaan die eigenlijk niet de bedoeling "leek" te zijn.

Woorden mag gezien worden als een schat van vermogen een schat van weelde en een schat die niet te evenaarden is met geld en materiele kennis, ....

De woorden i gloria stonden voor geluk en glorieus leven maar welke betekenis stond gekoppeld aan deze woorden welke woorden hebben wij verdraaid om tot macht te kunnen komen zoals wij die nu kennen.

el exelsior is zoeken naar een "uitgang" ( sleutel) die niet zichtbaar bleek te zijn ofwel onmogelijk bleek te zijn maar juist door een natuurlijke weg te volgen met veel vallen en opstaan worden we gesterkt en worden we de mens zoals we nu zijn.
ideo is ook een van de meest gesproken woorden die in onze levens werd gebruikt het aangereikte woord voor ideen op doen of iemand ideen aanreiken om samen tot een groots plan te smeden .

Woorden zijn dus een erg onderschatte waarde in de mensheid zoals die nu haar leefwijze volhoud ofwel denkt te volhouden maar hier komt de komende twee jaar groots verandering in.

Ik ga u niet een zalige kerst toewensen omdat ik me dan schuldig zou voelen naar die vele mensen die geen zalige kerst hebben omdat ze hier geen mogelijkheden voor blijken of hebben te hebben omdat dit ze ontnomen is of gewoon niet weten hoe ze van die weg moeten wijken.

Veel mensen leven in onzekerheid van overleven omdat een aantal mensen hier op aarde de macht naar zichzelf toe getrokken hebben om zich eindeloos rijk te voelen maar hoe rijk is rijk als deze mensen aan een kerstdinee zitten maar zonder friends of zonder liefdevolle betekenis van de kerst zoals die gevoeld mag worden op welke wijze dit dan ook gevierd mag worden of geuit word.

Waarom oordelen we zo snel, stoppen we mensen in een hokje en laten iemand juist vallen op momenten als ze dit erg hard nodig hebben wel mijn antwoord is simpel en mischien ja erg hard maar allemaal om ons een les te leren en sterker te worden en ons zelf verder te ontwikkelen.

Mijn liefde heb ik niet genoeg kunnen geven maar toch weet ik dat diegenen waar ik dingen niet heb kunnen afmaken dit voelen en ook weten dat dit niet in mijn kunnen en of mijn bereik lag.
Ik heb maar een wens deze kerstdagen en die wens is dat dit excuses word geaccepteerd omdat ook ik mijn les geleerd heb dat je nooit een vlinder mag helpen die moeilijk uit zijn coccon komt omdat ook deze moeilijke weg behoord tot de levensles en de natuurlijke weg juist bedoeld is om de juiste energy op gang te helpen brengen om alles te laten fungeren zoals het behoord te zijn.

Ik vraag u dan ook deze kerst anders te vieren dan normaal een kerst met gevoel voor uw medemens want hoe makkelijk is het niet onze medemens die liefde te schenken van houden van want ja ook puur denken aan helpt al en word gevoeld op momenten die hard nodig zijn deze personen de persoon te laten worden zoals ze gevormd moeten worden via de natuurlijke weg.

ik wens u dan ook een zeer natuurlijke, gezonde maar vooral liefdvolle kersttijd toe, moge de sterren met u gezind zijn en het licht van de sterren in uw gezicht schijnen als blijk van mijn oneindige liefde voor al mijn vrienden, vriendinnen en zeer liefdevolle familie.


ik bedank alle personen die voor mij klaar hebben gestaan in deze voor ons zo turbelente jaren van verdriet, ongeluk maar vooral van eenzaamheid, maar toch wil ik u als vriend erop wijzen dat juist in deze tijden een licht zichtbaar word wat niet te beschrijven is en als mooiste ster vergeleken mag worden de ster die naar alle middelpunten op aarde wijst de ster die in alle verhalen aangeduid word en als lichtpunt zal dienen voor mensen die door een moeilijk leerporces heen moeten vechten maar geloof me eenmaal die kracht gevonden te hebben om pijn en lijden om te zetten in geloof hoop passie maar vooral liefde en veel geduld is de mooiste voedingsbodem voor een proces iemand te laten groeien en te laten worden zoals hij of zij is.

Wat is spreken van eenzaamheid ongeluk en turbelentie als je eenmaal weet dat dit behoort tot je leerproces van het leven....................... ook een moeilijke weg is heeft zijn mooie dingen en mooie kanten...

ik wens u een zeer fijne liefdevolle kerst toe met veel licht en mocht u tijdens het etentje dan tochn een stil staan bij alles denk dan eens aan al die personen die geen kerst kunnen vieren zoals zij dit wel kunnen... het denken aan zal de positieve zintuigen ook van deze mensen in werking zetten en tot de eeuwige weg van geluk leiden.

Vriendelijke liefdevolle kerstwensen, Rene van den Brink