Sunday, December 31, 2006

een gegeven boodschap van de les over 2006

Een gevene boodschap leek mij de beste en mooiste manier van iets proberen door te geven aan mensen vrienden en familie voor de wisseling van de jaren 2006 en 2007.


Wederom wil ik via deze weg de mensen bedanken die toch nog steeds steunbetuigingen sturen en kaartjes om ons alle steun te geven die nodig is.

Een roerig jaar staat ook voor ons weer in ons geschiedenisboekje geschreven en hebben wederom veel nieuwe lessen geleerd.

Ik wil u via deze nieuwjaarswens een boodschap meegeven en heb wat fragmenten uit de vele boodschappen die we gehad hebben en heb ze meegenomen voor u.

het eerste verhaal wat ik toegezonden kreeg was de story of the butterfly dit verhaal opende inderdaad nog verder mijn ogen in de wetenschap dat dit alles juist MOESt gebeuren om een les te leren.

KIjk lees en geniet..

Er was eens...

Op een dag verscheen er een kleine opening in een cocon.

Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf met erg veel moeite door de opening probeerde te worstelen.

Op een gegeven moment leek het of de vlinder geen vooruitgang meer boekte en niet meer verder kon komen dan hij gekomen was.
De man die al uren lang stond te kijken besloot een handje mee te " helpen" hij pakte een schaar en opende de cocon waarna de vlinder er ineens een stuk makkelijker uitkwam.

Maar toen de man goed keek bleek de vlinder klein, had een verweerd lijf en had verschrompelde vleugels.
De man bleef kijken want hij verwachte dat de vleugels zich elk moment zouden openen en groter en steviger worden zodat ze het lijf konden dragen om te kunnen vliegen.
Maar er gebeurde helaas niets... de man keek verbaasd en teleurgesteld..

want integendeel de vlinder leefde zijn leven al strompelend en kon zich slecht bewegen met zijn verweerde en verschrompelde vleugels.
Ze heeft echter nooit kunnen vliegen, de man was vol liefde maar begreep niet dat de kleine opening in de cocon en de worsteling juist nodig was voor de vlinder om er uit te komen via de natuurlijke weg want de worstelingen waren nodig om het vocht naar de juiste plaatsen in het lijf te persen zodat ze gereed waren om direct uit te vliegen zodra ze de cocon had verlaten.

Soms zijn worstelingen juist precies wat we nodig hadden en of hebben in ons leven, zonder obstakels kunnen we kreupel raken en we zouden niet meer zo sterk zijn als we moeten zijn.

Want ja ook ik vroeg om kracht en ontving moeilijkheden om me sterker te maken...

Ik vroeg om wijsheid en ik kreeg problemen om ze op te lossen..

Ik vroeg om voorspoed en ik kreeg de hersenen en verstand om te kunnen oplossen en ermee te leren werken.

Ik vroeg om moed en ik kreeg opstakels op mijn weg om ze te kunnen overwinnen.

Ik vroeg om liefde en kreeg mensen op mijn weg met problemen die ik kon en mocht verhelpen.
Ik vroeg om gunsten en kreeg mijn kansen...

Ik kreeg eigenlijk niets dus wat ik wilde maar ontving dus alles wat ik in me nodig had de kansen te pakken en te ontwikkelen.

Ik leerde liefde te geven en te vergeven ongeacht wat mensen me aandeden ik werd sterker en sterker omdat ik wist dat dit alles nodig was om een leerproces in het leven door te MOGEN maken.

In de wetenschap zoals ook mij werd meedegedeeld in vele mails weet ik dat ik inderdaad niet mag zeuren en juist erg blij mag zijn want ja als ik eten op mijn bord krijg elke dag weer kleren in mijn kast heb een dak boven mijn hoofd heb en een plaatsje om te slapen dan weet ik dat ik rijker ben dan 75 % van de wereld.
Als je geld op je bank hebt en geld in je portemonee om soms ook nog iets te kunnen sparen en zelfs te kunnen weggeven dan behoor je tot de 8 % rijkste mensen op aarde.
Als je smorgens wakker word en weer gezond uit je bed komt, dan heb je meer geluk dan die miljoen anderen die op aarde alleen deze week al niet zullen overleven...

Als je nog nooit het gevaar van oorlog hebt gekend of zelfs een oorlog hebt meegemaakt. de eenzaamheid van opsluiting, marteling of vreselijke kwelling van honger niet kent, dan ben je 500 miljoen mensen voorgebleven.
Als je geloof kunt hebben zonder angst voor vervolging marteling en of doodstraf, dan heb je absoluut meer geluk dan 3 miljard andere mensen in deze wereld.

Als je ouders nog in leven zijn en bovendien nog getrouwd mogen zijn realiseer je dan eens dat dit een zeldzaamheid is.
want ja als je met opgeheven hoofd met grote glimlach op je gezicht nog door het leven kan gaan.. dan mag je zeggen je hebt karakter want de meeste mensen kunnen het wel maar willen en doen het niet.
als je iemands hand vast kan houden , iemand kan omhelzen of zelfs een schouderklopje kan geven dan behoor je tot de mensen met bijzondere gave,s om iemand een helpende hadn te kunnen en mogen geven.

Want als ook jij dit geschrevene kunt lezen besef dan eens dat er meer dan 2 miljard mensen hier op aarde dit niet kunnen lezen ik vroeg nogmaals om liefde en ik kreeg mensen op mijn weg die ik mocht helpen , ik voreg om gunsten maar ik ontving kansen.

Ik kreeg dus eigenlijk dit jaar niets wat ik dacht te krijgen maar besefte later dat ik juist alles kreeg om me sterker te maken in de wetenschap dat leven zonder angst niet een natuurlijke weg zou zijn voor me, maar die kracht om angst te overwinnen door ervaringen die ik opgedaan heb heeft me innerlijk een immens rijk mens gemaakt want ja nu snap ik de woorden van het wonderschone Zuid Afrika bij den lijve ik heb geleerd omdat ik heb mogen ervaren ik heb mogen beseffen omdat ik heb mogen zien ik heb mogen leren voelen omdat ik me zeer deed, ik heb mogen vinden naar waar ik zo lang zocht de kracht van pijn om te kunnen en mogen zetten in liefde geloof en hoop in de toekomst en dat met een stralende nieuwe lach in mijn nieuwe leven.

Ik hoop dat deze boodschap ook voor u een mooie aanzet is een jaar met verbetering in te mogen gaan en nieuwe kansen ook aan te grijpen en risicos te nemen.
leef zonder angst leef met een lach want zonder een lach in het leven is een leven niet geleven...


Geef door wat u kan geef liefde zoveel u kunt geef kracht zo veel u kan wensen ik wens ik geef en ik geniet...

ik zal me op maken voor een zeer ervarend nieuw jaar wederom met veel nieuwe lessen en veel liefde zal ik dit tegemoet zien.

ik wens u alle vrede toe, die kracht te mogen vinden om te leven zonder angst te voelen zoals ik mag voelen te ervaren om te mogen delen en te genieten van momenten die ons geschonken worden om aan te sterken.

Ik hoop dat het volgende jaar ons bewustzijn verder zal open gezet worden wat delen inhoud want voor elkaar opkomen is iets wat in deze wereld nog ver gezocht mag worden ik wens dan ook dat het nieuwe jaar voor iedereen een zeer liefdevol jaar zal worden zonder gevoel van eenzaamheid en het gevoel te mogen doorgeven aan anderen sterker zal mogen worden dan het gevoel van angst.

Ik weet welke weg ik mag bewandelen en ben dan ook niet bang meer en heb de angst om mogen zetten in geloof en hoop in de toekomst.

Want soms weet je dat je mag vergeven aan iedereen ongeacht wat ze je aangedaan hebben ik wens dan ook dat een ieder persoon levend op deze aarde dit gevoel ook mag gaan vinden want dit heeft me enorm geholpen vrede te vinden in mijn eigen ziel.

Liefde en genegenheid is een keus van een andere weg.

ik wens u een zeer goede jaarwisseling toe en alle liefde voor het jaar 2007, alle voorspellingen die gedaan zijn op deze site zijn uitgesproken via het Woord en zal tot werkelijkheid behoren te komende 2 jaar ik hoop dat ook dat u die kracht gebruikt om voorbereidingen te mogen treffen op hetgeen er komen gaat ik heb er vrede mee omdat ik weet dat ook dit proces tot de natuurlijke weg der aarde behoort want zouden we dit proces belemmeren dan zouden we haar belemmeren in haar groei.


Ik wens vanuit alle liefde u een zeer gezond en liefdevol nieuw jaar toe.

O ja... een een ding; het samenwerken tussen mens geloof en religie ongeach ras en cultur zal verplicht worden dit komend jaar vanuit boven omdat we door te kunnen overleven juist met elkaar de kennis mogen samenvoegen omdat zonder deze kennis straks geen enkele kans van overleven mogelijk zal zijn.


In liefde lopend met de lach der Zon,
Rene van den Brink