Friday, February 25, 2011

Vos "klimt" naar top wolkenkrabber.. ( AD)

Avontuurlijke vos klimt op hoogste wolkenkrabber van Europa

LONDEN -Op de top van 'The Shard' in Londen, de hoogste wolkenkrabber van Europa, heeft het personeel een vos ontdekt.


Het 'Shard' gebouw: Hoogste wolkenkrabber van Europa Het dier leefde op de 72e verdieping, maar liefst 288 meter boven de grond. Dat meldt de Britse website 'The Telegraph'.

De onverwachte bezoeker, Romeo genoemd door het personeel, zou het gebouw binnen gekomen zijn via een centraal trappenhuis om vervolgens naar de top van de wolkenkrabber te klimmen. Het diertje kon overleven door afval dat bouwvakkers achterlieten.

Doodsangsten
Aan het begin van de maand werd Romeo voor het eerst gezien door een kraanbestuurder die vervolgens een team voor ongediertebestrijding contacteerde. Leonard, een van de leden van het team, dacht meteen dat het zich een flauwe grap betrof. "Ik kon niet geloven dat een vos hier zou zitten. Ik heb bovendien ook nog eens hoogtevrees, ik heb doodsangsten uitgestaan toen ik met een hijslift van de 35e naar de 72e verdieping klom."

"Na twee dagen liep Romeo plots voor ons om dan via een ladder richting het dak weg te vluchten", gaat Leonard verder. Uiteindelijk kon het team de vos vangen door hem te lokken met kooien met kip. "Het was een prachtige jonge vos. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in mijn veertien jaar als ongediertebestrijder", besluit Leonard.