Saturday, April 15, 2006

levensverhaal where the sun was meet the moon deel 7

Aangekomen in Naarden maakten we de boot schoon en staken Celina Robert en Menno nog een sigaret op en kletsten na. Een duivelse blik van Menno deed me al uren vaak sidderen een koud gevoel ging steeds over me heen.

Eenmaal terug in de auto besefte ik dat het tijd was bij Menno weg te gaan omdat ik inzag dat dit niet de juiste persoon voor me was op aarde.

Die avond werd gegeten en tv gekeken en telkens terwijl Robert naar me keek kreeg ik de knipoog en het tekentje dat alles oké zou komen en ik geloofde hier heilig in.

De volgende morgen vetrok ik met Robert naar de zaak omdat deze uiteraard ook open moest en vele klanten begonnen zeer spontaan een gesprek met Robert en waren zeer enthousiast.
Menno vertikte mee te komen en bleef huis op bed liggen tv te kijken hij had echter net een paar maanden ontslag gekregen omdat de baas niet bepaald tevreden was over hem.
Ook dit deed me erg zeer omdat ik juist hem deze baan door heb kunnen schuiven door mijn toenmalige klant aan te spreken Mr Brian Aplin uit Norfolk Engeland deze man maakt mij echter in Engeland ook al duidelijk toen ik daar de boeketten op moest maken dat Menno totaal niet meer bij mij paste hij was niet bereid te willen meewerken en had geen zin zaterdags in de zaak te helpen terwijl we dit nu juist zo hard nodig hadden.
Die week stond een afspraak gepland bij de bank omtrent een doorstartplan wat we zouden presenteren zodat ik meer lucht kreeg bij orders die vrijwel altijd voorgefinancierd werden en ik niet altijd geld voor handen had en dus orders moest laten lopen.

Robert zag erg goed in dat dit bedrijf wel degelijk kans van slagen had maar allen de verkeerde mensen naast me stonden aan het roer.
Hij bleef me hoop in praten en begon eigenlijk steeds meer in mezelf te geloven maar wist me geen raad hoe ik dit Menno uit moest leggen ik had immers 6,5 jaar relatie met hem.
S, avonds thuiskomend kregen we te horen dat Menno wat was gaan drinken in het dorp samen met mijn “ vrienden” welke allemaal door Menno voorgeschoteld werden dat ik gek was op een jongen van 21 uit Zuid Afrika wat me erg zeer deed want ik had nog steeds niets met Robert.
Ook bij de ouders van Menno ontstond een spanningsveld tussen de moeder van Menno en Robert en mij.
Ik kreeg van allerlei kanten te horen dat ik op een of andere manier alles fout deed maar vroeg hen of het normaal was dat ik s, morgens vroeg aan Gemma en Menno om facturen te maken en die s, avonds nog steeds niet gemaakt werden echter om half acht s, avonds kwam Menno met de opmerking dat hij wel zin had even de facturen in elkaar te zetten voor de klanten wat mij erg kwaad maakte en weer Robert me wist te kalmeren.
Waar ik ook heen wilde naar klanten Robert stond aan mijn zijde en zei dat dit erg belangrijk was dat dit eigenlijk menno zijn taak was juist dor me te steunen en te helpen zouden we een miljoenen bedrijf gehad kunnen hebben.
Mijn moeder bleek erg goed overweg te kunnen met Robert en dook steeds meer in de boekhouding samen met hem en Nel en steeds meer werd duidelijk dat helaas de financiën in mijn bedrijf niet eerlijk waren waargenomen dit moet ik echter zeer voorzichtig formuleren omdat op het moment dat ik dit nog schrijf de rechtszaken nog lopen.
Rpbert was echter al weer drie weken in Nederland en de tijd vloog er kwam steeds meer boven water en als ik daar Menno duidelijkheid overvroeg werd me keihard gezegd dat ik dan maar zelf de boekhouding moest doen en hij em ook hier niet meer mee wilde helpen dit deedhij dan ook en stond er allen voor maar Robert begon me razendsnel te leren hoe ik met computers om moest gaan omdat dit echt abra ca dabra was voor mij.
Menno wist op welke plaatsen de facturen stonden maar weigerde dit diverse malen uit te leggen wat voor zeer verhitte discussies zorgde.
Die avond kwam Menno met een “voorstel” en zei tegen ons dat hij erg goed door had dat ik “gek” op Robert bleek te zijn en gaf toe dat Robert inderdaad het een en ander los heeft gemaakt in me maar besefte dat ik eerst dingen af moest sluiten waarop Menno panisch in paniek raakte en riep dan wil ik een relatie met jullie beiden waarop Robert en ik Riepen nooit Robert zei tegen Menno en conronteerde hem met fouten in boekhouding maar werd erg agressief waarop we besloten de boel te laten rusten en ik begon met eten koken, die avond werd ik nog eens geconfronteerd omdat Robert me hier op wees dat het niet normaal was wat ik allemaal voor deze jongen deed, ik kookte ik waste af ik maakte het huis schoon en hij deed puur de was een paar knoppen omdraaien was voor hem al heel wat op een dag.
Ik besefte dat ik eigenlijk geen minuut langer met Menno door het leven wilde gaan maar besefte ook dat direct een relatie met Robert beginnen geen enkele kans van overleven zou hebben omdat ik teveel shit had om eerst op te lossen.
Ik besloot die avond Menno mee te delen nadat ik Tessa een toenmalig vriendin gevraagd had te komen om erbij te zijn dat ik Menno meedeelde dat ik de relatie stop wilde zetten per direct.
Alsof het een tekenvan boven was maar op dat moment sloegen alle stoppen door en bleek de hoofdstop compleet door te zijn we hadden teveel aanstaan blijkbaar maar ik zag dit als een schepje lucht omdat Menno met allerlei manieren dreigde dat hij zelfmoord zou plegen als ik bij hem weg zou gaan en tja ik zag in dat ik dit erg voorzichtig aan moest pakken.
Die avond begon Menno zowel Robert zowel Tessa op me in te praten wat me totaal in de waar maakte en na uren riep dan niemand maar wat en ik direct naar het balkon liep met het plan me over de reling te gooien omdat ik op dat moment totaal de kluts kwijt was Menno verweet me alles op dat moment tessa begon er nog eens overheen terwijl Robert me ervan probeerde te overtuigen niet te luisteren naar de “mooie” woorden van Menno want dit was toch allemaal fake.
Terwijl ik huilend naar het balkon liep en al een been over de reling had hangen was Robert stiekem achter me aan gelopen en trok me direct terug en zei tegen me ; jij bent niet degene die geestelijk gestoord is maar als er een is die zelfmoord mag plegen is dat Menno en niet jij, je hebt niets fout gedaan.
Toen ik echter op bed lag en Robert me wist te kalmeren begon ik te beseffen dat dit inderdaad zo was.

Ik wilde puur even gaan lopen en vroeg hen me even met rust te laten en beloofde dat ik niets zou uithalen, ik ben gaan lopen en lopen en zonder het door te hebben in gedachten gewikkeld over alles wat er gebeurde besefte ik opeens dat ik bij de monnikenberg liep tussen Veenendaal en Renswoude en schrok dat ik zo ver was gaan lopen het was zonder dat ik dit wist drie uur verder en zette het op een lopen terug naar het appartement.
Terwijl ik het Alexanderpark weer in kwam lopen kwam Robert al naar me toe rennen en zei em waar ik al die tijd was en keek totaal verbaasd want had echt niet doorgehad zei ik tegen hem dat ik zo ver weg was en zei me dit nooit meer toe doen want hij was zo vreselijk bang me kwijt te raken en wilde dat niet.
Ik besefte dat dit een jongen was die inderdaad zijn leven zou willen geven voor me en besloten terug te lopen naar het appartement waar de rust iets weergekeerd was.
Tessa besloot terug te gaan naar huis nadat de monteur geweest was om de hoofdstop weer te maken.
Naar mate het moment naderde naar bed te gaan begon bij mij een zeer negatief gevoel op te spelen omtrent Menno en dat ik weer naast hem moest slapen Robert sliep op een stretch voor ons bed aan het voeteneind en omdat de kamer vrij groot was kon dit ook makkelijk.
Toen ik echter op bed lag sloeg Menno gelijk de arm weer om me heen en vroeg hem dit niet te doen maar wilkde niet loslaten en ook Robert vroeg hem mij los te laten echter toen luisterde hij pas en zei Menno dat ik dit niet langer kon ik wilde in de woonkamer gaan slapen want dit werkte niet meer. Ik pakte mijn spullen op en ging in de woonkamer liggen. Menno riep telkens dat hij en driehoeksverhouding wilde beginnen en vroeg Robert dan maar in zijn bed erbij te komen liggen waarop ook Robert pissig werd en besloot ook zijn stretch bed in de woonkamer naast de mijne te plaatsen en keek hem met tranen in mijn ogen aan en wist me geen raad meer met situatie ik had mijn moeder al paar keer op hoogte gesteld maar had haar beloofd het nog uit te houden en te proberen maar Menno vergde het onmogelijke van me en tergde me diep.
Nadat het licht uit was gedaan probeerden we te slapen maar op een gegeven moment schrok ik zo wakker omdat ik een schim boven me zag en lag steil overeind in mijn bed en toen ik wat licht gemaakt had schrok ook Robert hiervan wakker en vroeg menno waar hij mee bezig was en zei dat we probeerden te kussen terwijl we sliepen.
Ik vroeg menno terug te gaan naar de slaapkamer en weer in bed te duiken en deed dat gelukkig ook echter toen we het licht weer uit deden bleef ik wakker liggen en na ene tijdje gedut te hebben schrok ik wederom wakker en stond Menno weer aan mijn bed toen werd ook ik echter erg kwaad en ook Robert ging door het lint en vroeg menno of hij geestlelijk wel in orde was want dat dit niet normaal was.
Waarop hij antwoordde dat hij me niet kwijt wilde en besefte dat dit wel zou gaan gebeuren nu, terwijl Robert naar de keuken was gerend en zonder dat ik dit wist een keukenmes had gepakt probeerde ik Menno weer te kalmeren en zei me ik ga wel even tien minuten lopen en ben zo terug ik vroeg hem diverse keren dit niet te doen omdat hij geestelijk erg verward overkwam.
Toch wilde hij perse gaan lopen en Robert zei me dat ik hem maar moest laten gaan want als hij dit wilde dan moest het maar.
We wachten al ruim een uur en Menno was nog steeds niet terug en begon me erg ongerust te maken en belde naar zijn mobiel maar werd niet opgenomen met opzet wist ik om mij te manipuleren weet ik nu. Na ene paar uur wachten en het hele flatgebouw en omgeving afgekamd te hebben besloten Robert en ik op bed te gaan liggen en proberen wat te gaan slapen maar uiteraard lukte dit niet.
Toen ik echter s,morgens op kwam vroeg Robert me pleasse de koffers te pakken omdat ik nu ook inzag dat er geen andere optie was omdat het appartement op naam stond van menno en ik pakte mijn koffer in een klein reiskoffertje.
Ook Robert pakte zijn koffer en konden bij mijn broer gaan slapen.
Echter menno was nog steeds niet terug en had mijn Moeder al gebeld wat te doen en zei em nog even te wachten omdat Menno dit soort geintjes vaker flikte dus tja.
Robert zei me niet te reageren als hij binnen zou komen omdat hij daar juist op uit was en beloofde me rustig te houden.
Echter om 9 uur s, morgens kwam Menno zeer opgewekt binnen en zei zo lekker geslapen jogens met een lach op zijn gezicht en ik vroeg hem echter alleen waar hij mee bezig was en zie me dat hij de sleutels van de zaak gepakt had en nog even wat moest regelen daar wat stukken uit de computer pakken en is volgens hem per ongeluk in slaap gevallen in de zaak op een bank. Wij geloofden hier echter niets van maar ja besloten het even hier bij te laten.

Echter die dag had ik een afspraak bij de bank vanwege de doorstart en zouden de cijfers presenteren die er op zich aardig uit zagen naar mijn mening maar overduidelijk extra krediet nodig hadden vanwege voorfinancieren van klantenorders.
Echter tikte de tijd weg en vroegen Menno diverse malen mee te gaan naar de zaak omdat hij wist in welke documenten de cijfers stonden en ik daar totaal geen weet van had en telkens werd er geroepen uit de slaapkamer ik kom er zo aan. Het was ondertussen half een geworden en de tijd liep door maar besloot naar hem toe te lopen en vroeg hem waar hij nou eigenlijk mee bezig was en kregen ruzie en vroeg hem duidelijk waar hij mee bezig was en dat de bank de cijfers nodig had om de doorstart te kunnen financieren.
Echter om half twee riep in nog een keer naar de slaapkamer toe of hij aub wilde komen waarop hij terug riep nee laat me maar doodgaan en ik erg schrok en Robert aankeek en wist dat dit niet goed was ik renden naar de slaapkamer en zag menno ( zogenaamd ) half suf in bed liggen en vroeg hem wat hij geslikt had want dit was overduidelijk.
Hij bleef echter niet antwoorden waarop ik mijn moeder direct belde en ook 112 opbelde en ook Robert was hierbij maar bleek geen stukje medelijden te hebben en zei me dat hij me manipuleerde maar de man aan de telefoon vroeg me of ik ergens pillen kon vinden en na enige tijd vond ik die ook het was inmiddels kwart vcoor twee en hadden om twee uur de afspraak.
De amn aan de telefoon hoorde wat voor medicatie hij had “geslikt” en zei me oke dan roep ik direct de ambulance terug en laat hem maar slapen dan word hij over twee dagen vanzelf weer wakker deze medicijnen kunnen geen enkel kwaad en vroeg me naar de opleiding van hem en toen ik dat zei en de mededeling dat zijn zus voor defensie werkte en alles af wist van medicatie en menno dus ook.
De man aan de telefoon zei me dat als dit mijn partner was ik maar eens goed na moest denken of ik wel bij hem wilde blijven echter had ik die keus al lang gemaakt.

Robert werd hierdoor pist off en zei me dat ik mee moest naar de bank omdat de afspraak over tien minuten was en de cijfers van levensbelang waren voor de zaak.
Mijn moeder was ondertussen in het appartement gekomen om bij Menno te blijven terwijl wij ons naar de bank haasten.
De directeur zou daar kijken naar de mogelijkheid voor een doorstart echter werd een accountmanager gestuurd ons te woord gestaan en ik moet eerlijk zeggen ik heb nog nooit iemand zo horen praten die zo zijn best deed voor mij om uitstel te krijgen van de bank want dit was het grootste probleem omdat mijn ouders borg stonden voor de zaak en zo zij het huis niet hoefden te verkopen.
We liepen echter schaterend de bank uit en keken elkaar een en kon Robert wel om de nek vliegen want het was hem gelukt.
Robert zei me onderweg terug dat het nu tijd was bij menno weg te gaan maar niet te reageren op de manier waarop hij zo binnen zou zitten hij wist blijkbaar wat er ging gebeuren.
Echter aangekomen bij het appartement schoten de tranen me in de ogen en zag dat Menno met zijn pootjes op tafel en zak chips in de hand tv te kijken waarop ik recht op de slaapkamer afliep om mijn spullen dan eindelijk te pakken.
Menno riep me nog na of het goed was gegaan en zei hem ja het is erg goed gegaan.
Mijn moeder was reeds weer terug gegaan en gaf me knipoog en zei me niet op hem te letten en dat het bijna over was nu.
Ik besloot de ouders van menno te bellen omdat ik het niet verantwoord vond dat menno allen zou blijven en toen ik hun opbelde en zie dat er wat was gebeurd kreeg ik direct het verwijt te horen dat ik zeker weer wat geflikt had en ik wilde wachten tot ze bij het appartement waren robert was inmiddels naar beneden gelopen om verdere escalatie te voorkomen.
Toen de ouders bij het appartement aankwamen legde ik uit dat menno geprobeerd had zelfmoord te plegen en ik er verder niets over wilde zeggen dat hij dit zelf maar moest doen de moeder vloog me bijna aan en zei me waarom ik niet dood naar beneden was gevallen want dan hadden ze nog wat overgehouden aan me zei ze.
Echter de vader vloog me om mijn nek en zei me dat dit heel erg was ook voor mij en of het wel met me ging maar ik zei hem dat het beter was dat ik wegging en liep huilend weg van mijn net nieuwe eigen huisje en besefte dat dit wel eens de laatste keer zou zijn dat ik hier was.
Bij de auto gekomen zag robert dat ik een enorme behoefte had op een schouder uit te huilen en de spanning eindelijk los te laten en besloten even naar het bos te rijden om daar even te lopen op kwintelooyen een landgoed tegen veenendaal aan en daar inde bossen kwam ale spanning en eruit en moest erg huilen maar Robert probeerde me op alle fronten te troosten en vroeg hem of ik echt niets fout had gedaan en waarop hij antwoordde nee JIJ niet..

De rest vertel ik in volgend hoofdstuk