Saturday, December 10, 2005

kerst 2005

de adventsdagen zijn aangebroken kerst is weer overal in het land om de hoek komen kijken, winkelwagens worden overol geladen mensen struinen winkelcentra af om met tassen vol weer huiswaarts te keren.
en toch... tochj wil ik u vragen om het volgende ik werd vandaag een paar keer aangesproken of ik aan een goed doel deed en dacht tja wat is goed... wat heb ik aan geld als ik zeker weet dat het niet aankomt, vandaag een dakloze geld gegeven en hem een fijne kerst toe gewenst, en zo nog vele dingen meer personeel van de intratuin keek erg gek op toen ik hen een zeer fijne kerst toe wenste en vroegen aan me meneer het duurt toch nog twee weken en waarop ik ja antwoorde maar wees eerlijk ik leef het hele jaar door met hetzelfde kerstgevoel van delen en geven van liefde.
Niet alleen met kerst hoort de ziel verzadigd te worden vanb liefde maar het hele jaar door mogen we vrede wensen aan onze medemens.
the embassadorion group zal daar gelukkig een voorbeeld in mogen zijn een lichtbaken in de duisternis.
wel eens nagedacht dat vrijwel 80 % van onze wereldbevolking geen kerst KAN vieren omdat zij de middelen daarvoor niet heeft, wat isn het ons gegeven gewoon onze medemens op straat een gelukkig maar vooral een gezond kerstfeest toe te wensen why not waarom blijven we schuchter en eigenwijs en willen we niet aannemen wat ons is geleerd vanuit onze voorouders.
muziek klinkt ons in de oren rond deze dagen, vele tranen dalen over onze wangen neer wel eens nagedacht een kerst eens anders te gaan vieren en het geld wat je met een etentje uit zou geven aan iemand anders schenken die het niet uit kan geven.
als iedereen nu eens anders zou gaan denken anders zou gaan doen dan zou de wereld veranderen bij onszelf als eerste en het gevoel iets voor die ander te doen maakt een medemens zo intens blij.
ook onze regering maakt op dit moment een goede stap in de richting maar nogmaals vraag ik me af waarom dit gevoel alleen met de kerstdagen voorkomt wel het antwoord is erg simpel onze ziel word geraakt door de gevoelige melodien van de kerstsongs de bellen de koren maar vooral de vele duizenden lichtjes die zorgen voor verlichting in deze dagen ik vraag u om te gaan reageren op deze site via de button contact als u het met onze visie eens bent en ons wilt steunen niet in geld of materialisme maar in uw gedachten, samen kunnen wij deze wereld veranderen, samen kunnen wij deze wereld verbeteren samen kunnen wij goodnes weer de overhand gaan geven opp deze aarde om te delen, te genieten en weer weten te geven.

Ik wens u bij deze een zeer fijne gelukkige maar vooral gezonde dagen toe.

Met vriendelijke groet verblijf ik, dirk Christians